Човен “Лада” – історична версія слов’янської “лодії” X-XII ст., яка могла використовуватися в давній Русі. Ми знаємо, що такі човни будувалися на основі суцільного дерева, “моноксилу”, до якого набиралися бортові дошки. В нашому випадку використана перехідна технологія від моноксила до кільової конструкції, коли нижня частина виконана з широкої кільової дошки, зробленої з половини цільного стовбура дерева. В ту добу на місцеве човнобудівництво впливала скандинавська та балто-слов’янська традиція. Під час розробки реконструкції зовнішнього вигляду човна використовувалося широке коло археологічних джерел того часу, від знахідок деталей подібних човнів у нас (як наприклад весельні упори (взірець якого можна побачити в музеї історії Києва), до конструкцій, які відомі нам з балтійської археології (човни з Дортрехту та човни на основі суцільного дерева з Музей кораблів вікінгів).”
Процес будівництва човна розпочали зі створення макету. На фото нижче: темний човен – макет дракара “Гунгнір”, світлий – макет майбутньої лодії “Лада”.
Будівництво лодії розпочали з розколу колоди, яку було використано для виготовлення широкої кільової дошки. Розкол виконували вручну.
Видовбування основи теж виконували вручну, відтворюючи технології будівництва яким більш ніж 1000 років.
Цвяхи та заклепки для “Лади” кувалися вручну.
“09” травня 2020 року відбувся спуск набійної лоді “Лада” на воду Басівкутського водосховища!
Проєкт “Набійна лодь “Лада”був реалізований за підтримки Романа Куриса та Житлового комплексу “На щасливому”.
Більше фото – ФОТО